Årsagen til det hele


Hej allesammen. 

Glædelig december og tak fordi du vælger at følge med i hvad jeg oplever og gennemgår i mit liv her i Redding. Det er en ære at have din interesse og opbakning!

Jeg kunne godt vælge at fortælle hvad den sidste måneds tid har stået på. Det gør jeg med billederne forneden, men jeg har lyst til at fortælle om noget andet denne gang. Jeg vil gerne dele essensen af hvorfor jeg er taget afsted. Der er mange fantastiske velsignelser som følger med, men den egentlige årsag til min rejse er min jagt efter sandhed. Ikke bare sandhed skrevet ned i en bog som jeg skal lære uden ad. Jeg leder efter sandhed der kan erfares og opleves. 

En mand sagde engang noget lignende dette: “Jesus er det mest hadede og elskede menneske i hele verden.” Et citat som jeg tror er sandt fordi navnet sjældent kan nævnes uden at vi må tage stilling—og det med rigtig god grund! Han levede et konfronterende liv i hvad han gjorde og sagde. Ord som disse: “Jeg er vejen og sandheden og livet,” kan være provokerende og skulle gerne vække vores opmærksomhed. Hvis han har ret, må jeg tilpasse mig, følge det han siger og stole på at han ved bedst. Hvis ikke han har ret, er han en løgner og løgnere bør ikke gives tillidsfuld opmærksomhed; det ville være spild af liv og tid!

Der er flere ting i min trosvandring som jeg ikke er allermest stolt af. Der er også dele af os som kirke jeg stiller spørgsmåltegn ved. Men jeg er flere gange kommet tilbage til et faktum, som er essensen og som driver min jagt efter sandhed; Jeg er stolt af Jesus. Det kan jeg sige fordi jeg ser op til ham! Jeg beundrer hans villighed til at være konfronterende og kærlig. Konfronterende fordi han måtte fortælle mennesker sandheden og give muligheden for at de kunne leve i den virkelige virkelighed. Og kærlig fordi han ikke blot sagde en masse, men han tog sig af mennesker med barmhjertighed. Og endnu mere; han døde for os. Han vidste at det var den eneste vej til livet for os. Han sagde det ikke bare, han gav sig selv helt hen for det formål at give os liv. 
Det konfronterer os igen: Lever du og jeg det virkelige liv? 

Jeg har hørt om ham, oplevet hans tilstedeværelse og set at han kan sætter mennesker fri fra både fysiske og psykiske lidelser. Og jeg har lyst til at sige det samme som Paulus siger i et af Bibelens breve: 

“Men gid det aldrig må ske for mig, at jeg er stolt af andet end af vor Herre Jesu Kristi kors.” 

Igen konfronterende; men jeg vil hellere vække din personlige jagt efter sandheden end lade dig gå glip af hvad jeg tror er sandt; Jesus. 

Dertil vil jeg gerne dele en sang som jeg opførte i sommer og som jeg håber kan være til opmuntring og inspiration. 



Den sidste måneds begivenheder i billeder:

Den sidste måneds tid har som noget særligt indeholdt en tur til Oregon med Ida, Mette og Nicolai for at fejre en Natasha og Markus Mogensens bryllup. Virkelig en fornøjelse! Derudover har det været Thanksgiving som jeg holdt med omkring 25 andre fra de nordiske lande. Vores sædvanlige værter havde lavet kæmpe middag for os! Her kommer lidt billeder fra begge oplevelser:

Ida, Nicolai, Mette og jeg ved vandfaldet "Multnomah Falls" lige udenfor Portland

Et sjovt fund i Portland: Nicolai så et dansk flag og vi undersøgte hvorfor.
Det viste sig at være en forretning med danske designmøbler, særligt af teaktræ.
Sjovt!

Her er vi til bryllup og står sammen med Markus' forældre. Danskerne repræsenteret! 

Og der er de så; det smukke brudepar Natasha og Markus som danser deres "first dance".
En kæmpe fornøjelse at være med!

THANKSGIVING! En skøn amerikansk højtid med fokus på taknemmelighed som fejres med Nordi Group, som er den gruppe af danske, norske, svenske og finske elever jeg er med til at lede. Her er bordene dækket flot op.

Vi var omkring 25 med til festligheden. 3 kalkuner var gjort klar, masser af kartofler, både søde og moste, "stuffing", sovs, kage – og i store mængder!

Vi havde også lidt underholdning som bestod af en god omgang "Hit med Sangen". Her står jeg for lidt musik og vi har en fælles taksigelsestid. Virkelig skønt! 


Kærlig hilsen Simon. 

Kommentarer

Populære opslag