2019; Her kommer jeg!


Godt nytår til alle!

Onething Konference
Så er 2019 skudt i gang! Ikke med krudt og champagne i år, men med lovsang, fest og venner! Vi havde det store privilegie at deltage i konferencen “Onething” i Kansas City henover juleferien. Vi var en flok på 6 afsted, 4 danskere, min gode ven fra London og én fra Litauen. Konferencen er arrangeret af organisationen International House of Prayer, som de sidste 20 år har haft uophørt lovsang og bøn, dag og nat, 24/7! En utrolig trofast tjeneste som inspirerede mig meget. Dét er udholdenhed, en gave som Gud sætter pris på! Jeg tog ny gejst of fokus med derfra som skød det nye år i gang på den bedste måde. 
Vi kørte frem og tilbage til Kansas City, hvilket er en tur på godt 27 timer hver vej – jep, du læste rigtigt! Et sandt amerikansk roadtrip! Vi delte hver vej op i to så der var en rimelig god nattesøvn halvvejs inden vi tog andet stræk. Men en flot tur var det og absolut det hele værd. Du kan se en lille video om vores tur hér:



Et billede fra konferencen med godt 20.000 deltagere!


Danskerne på tur!

(jeg er ret imponeret over mine venner, Mette og Nicolais blog. Og fordi vi foretager en del sammen og fordi de bare er vidunderlige mennesker, så vil jeg varmt anbefale at se og læse deres blog også: https://maksteninthemaking.com/) 


Holiday Feast
Juletiden var en skøn tid med både dansk hygge, svensk julemiddag og masser af gode tider med velkendte ansigter såvel som nye bekendskaber. 
Ét højdepunkt var min deltagelse i den årlige “Holiday Feast” som Bethel arrangerer hvert år for de fattige og hjemløse i Redding og omegn. Det er en dag hvor busser kører byen rundt for at samle folk op og transportere dem til kirken hvor der er begivenheder for både børn og voksne. Du kan få klippet håret, givet opmuntrende, profetiske ord og billeder, lytte til julemusik, få kaffe, kakao og kiks og der er eventyrland for børnene. Ved middagstid er alle inviteret ind i kirkesalen til lækker julemiddag, og her kommer jeg på banen. Jeg havde glæden af at være bordvært for 7 deltagere. Med kirkens hjælp fik jeg dækket et julebord med tallerkener, bestik, pynt og slik og var klar til at byde dem velkommen til en tid hvor det bare handlede om dem; 3 retters menu, musik, julefortælling, konkurrencer og gaver til børnene var fantastiske rammer for festen. Men højdepunktet var menneskerne jeg mødte. En familie på fire, og tre alene kvinder som alle havde hver deres historie. Men hvor var det en fornøjelse at kunne give dem tid til at blive set og hørt, elsket og forkælet, om de forstod at tage imod det eller ej. Det er virkelig bedre at give end at modtage! 

Mit bord til Holiday Feast — En fornøjelse! 

Julehygge med danskerne – lækker middag lavet af vores fantastiske ledere og værter Nikoline og Clara.

Mit tredjeårshold (dog uden australske Kathryn) budt på morgenmad med leder David og hans kone og datter.


Juleaften med risalamande, pakker og juletræ – og ja, vi dansede og sang om juletræet, hvilken var en sand fornøjelse! 

2019; Her kommer jeg! 
Som Eric Johnson sagde i en prædiken for nylig: “Hello future, it is nice to meet you!” (Hej fremtid, det er godt at møde dig!”) så er det nye år i gang og hvad kan vi ikke forvente af gode ting fra Gud?! Det har været en spændende start på året allerede. Skolen er i gang igen hvor vi blandt andet har haft besøg af Bobby Conner, en yderst profetisk mand som Gud har brugt på utrolige måder. Og samtidig med de store højder af forventning til hvad Gud kan og vil, er der også en invitation til at være helt ægte og ærlige og ikke benægte hvor vi mentalt befinder os overfor Gud, os selv og hinanden. Tit er det når vi ikke har for travlt med at komme videre, men indser vores behov for Guds hjælp og nåde at han får plads til at gribe ind og gøre langt større ting end vi kunne forvente! Og med alt hvad det kan indebære af konfrontationer med sorg og smerte, ubevidste vaner og svagheder er det hele processen værd. Gud har den bedste plan! 

2019 er også indvielsen af det sidste halve år af mit ophold på BSSM. Der er ikke flere år at tage her, hvilket jeg er sikker på at mor er glad for! Hvad der skal ske når jeg kommer hjem i maj er ikke helt til at sige, dels fordi jeg ikke vil gøre krav på noget for Gud er fuld af overraskelser og leder mine skridt, og dels fordi jeg ikke har travlt med en beslutning da jeg ikke har oplevet at der er noget der behøver at ligge fast lige nu. Så jeg er tilstede lige nu og lige her; en værdi som jeg er vendt tilbage til igen og igen de sidste år. Og med alt hvad der kan komme op af bekymringer, overraskelser og spørgsmål så er løftet at Jesus er her sammen med mig, og han har været til styrke, tro og trøst mange gange! At lære ham at kende i nærvær og sandhed er hvad jeg rejste afsted for og det slutter ikke selvom jeg bliver færdig med skolen om bare 4 måneder. Jeg er først lige begyndt! 




Kærlig hilsen og med ny frisure,

Simon. 




P.S. Hvis du kunne have interesse i at støtte min tur til Sverige, vil jeg med glæde tage imod gaver og bønner, store som små! Se kolonnen til højre og læs mere!

Kommentarer

Populære opslag